Bijna Pasen..... - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lindy Kessel - WaarBenJij.nu Bijna Pasen..... - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lindy Kessel - WaarBenJij.nu

Bijna Pasen.....

Door: Lindy van Kessel

Blijf op de hoogte en volg Lindy

26 Maart 2016 | Ecuador, Quito

Hola Amigos,

Daar ben ik weer vanuit het verre Quito, alweer ruim 2 weken verder en weer veel te veel meegemaakt om alles te kunnen vertellen maar ik ga proberen om jullie toch weer wat op de hoogte te brengen van wat ik heb gedaan.
Het gaat super goed met me ik verveel me nog geen moment en ben nog altijd super blij dat ik heb gekozen om te gaan, het is een goede stap voor mezelf geweest ben ik achter gekomen en de ervaringen en super leuke enthousiaste kinderen om me heen maken me erg gelukkig. Ik denk overigens ook dat ik 3 maanden perfect vind, ik heb hier kunnen doen waar ik voor kwam en waar ik super blij van word en ik heb een hoop super leuke gezellige weekenden gehad met andere vrijwilligers om het land Ecuador te kunnen bezichtigen. Al zou ik makkelijk langer kunnen blijven moet ik ook realistisch blijven en is het over een paar weken ook goed, ik kan dan terug kijken op een erg mooie ervaring en tijd hier en kan weer met nieuwe energie beginnen in Nederland.

Met de grootste groep jongens van de voetbalschool hebben we een aantal weken geleden een wedstrijd gevoetbald, wij als overige trainers gingen de jongens natuurlijk aanmoedigen. Het kreeg echter een andere wending toen ik onverwachts nog een taartje kreeg en de super mooie tekening, Aldert de projectcoördinator dacht namelijk dat er een aanzoek plaats vond terwijl ondertussen een paar keer door de tegenstander werd gescoord. Oeps! Ondanks dat de eindstand niet in het voordeel van ons was vond ik het super leuk om erbij te zijn.
Ons eigen veld ligt er ook weer netjes bij, we hebben pas een woensdagmiddag ingepland om met alle vrijwilligers en de oudste groep jongens het veld op te ruimen.
We gingen met handschoenen, vuilniszakken, water en een stukje fruit op pad en haalde zo ongeveer 12 volle vuilniszakken op. We kunnen weer vooruit!
Verder zijn er weer een aantal nieuwe kinderen bij gekomen wat natuurlijk ook altijd leuk en positief is we hebben nu met de jongste kinderen een groep van 15 tot 20 kinderen, een mooi kippenhok dus wat het af en toe een beetje lastig maakt iets uit te kunnen leggen maar wel gezellig met al die schatjes.
De eindpartij die ik zelf mee doe met de grootste groep is ook nog steeds een erg leuke afsluiting, even een keer op en neer rennen en ik ben weer klaar met mijn ademhaling en kan het de overige 29 minuten op een wandelen zetten haha!

Met mijn Spaanse leraar en 3 andere vrijwilligers ben ik op donderdagavond naar een voetbalwedstrijd geweest van een Ecuadoraanse club. LIGA-..... In het stadion gaat het er hier heel anders aan toe als in Nederland, Iedereen komt net 5 min voor de wedstrijd aan zetten, er is buiten een lange rij zonder hekken en toch blijft iedereen netjes achter elkaar in een rij lopen. Ook wij kwamen pas binnen toen ze al bezig waren. Er liggen overal betonnen balken met lijntjes erop wat de stoelen betekenen. Er lopen ook hier overal mensen rond om dingen te verkopen, al word je er hier ooit gek van hier is het super makkelijk, je hoeft niet van je plaats af om wat te drinken te gaan halen. In de laatste 10 min scoorde .... De 1-2. Balen dus!
Ook dit was wederom leuk om eens te zien in een heel ander land.

Bij Villa Ticca zijn we pas met de 2 oudste groepjes naar een speeltuin in de buurt geweest, omdat er genoeg vrijwilligers waren en de leraressen zelf ook mee konden hadden we genoeg personen om dat te gaan doen, aangezien de wegen erg druk zijn en de kinderen tussen de 3 en de 5 jaar zijn heb je ongeveer 1 begeleider nodig op 2 kinderen.
Het was geweldig om te zien hoe de kinderen ervan genoten, we hadden wat spelletjes uitgezet om met de kinderen te doen en ze deden super enthousiast mee. De terugweg duurde dan ook iets langer omdat ze allemaal moe waren. Ik stond ervan te kijken hoe makkelijk 3 tot 5 jarige kinderen 15 min berg op berg af lopen zonder ook maar een moment te klagen. Zelf klaag ik namelijk wel als ik 10 min omhoog loop naar Villa Ticca;) Ook ben ik vorige week een keer een middag gebleven om de grotere kinderen (boven de 5 jaar) te filmen terwijl ze zaadjes planten in de zelf gemaakte bakjes. Jaja ik ben van alle markten thuis dus ook de filmploeg. Ook dit was leuk omdat die kinderen om 1 uur uit school komen en ik ze normaal dus ook niet zie.
Ook bij Villa Ticca heb ik het nog super naar mijn zin en is het werk waar ik erg veel voldoening uit haal.

De zwemschool is ook weer van start gegaan op de vrijdag middagen, en ook hier ben ik een keer meegegaan om te helpen en kijken wat het inhoud. Erg grappig dat hier veel kinderen van de voetbalschool aanwezig zijn die je herkennen en roepen "profe".
Ook hier zijn 2 groepen en ook hier help ik bij de jongste kinderen in het kleine bad.
Sommige kinderen zijn op de voetbalschool heel anders dan op de zwemschool, Veel rustiger of net weer wat drukker.
Bij de zwemschool word iedere week ook bijgehouden of ze ook daadwerkelijk vorderingen maken. De laatste 10 min mogen ze zelf spelen en daar ben ik natuurlijk het beste in om ze daarbij te helpen.
Ook de zwemschool is een erg leuk en mooi project.
Voordat ik naar Ecuador ging dacht ik dat de zwemschool niets voor mij zou zijn maar ik kom erachter dat een project je niet eens echt hoeft te liggen, het is toch super leuk om die ook eens te doen.

Op het moment zijn we ook nog bezig om het kantoor een nieuw kleurtje te geven, de plak is van de muur en alle wanden zijn al een keer geschilderd nu komt het kunstwerk erop dus ben benieuwd of ook dat ons gaat lukken. De volgende keer weet ik het..

Ook nu heb ik weer leuke weekenden gehad.
We hebben op zaterdagochtend om 5:30 met 6 vrijwilligers de bus naar Tena genomen, een dorpje dat op de grens van de jungle ligt. Na ruim 5 uur in de bus kwamen we eind van de ochtend aan. Tegenover ons hostel zat een hutje waar je excursies kon boeken, meteen even kijken wat de mogelijkheden zijn en we beslissen om te gaan raften en de volgende dag de jungle Tour te gaan doen. Spullen in het hostel neerleggen en we kunnen meteen vertrekken. Na een uitleg over wat we wanneer moeten doen kunnen we gaan. Wauw super vet! We werden op sommige momenten en door flauwe grappen de boot uitgeduwd en konden zo mooi met de stroming mee drijven als het een rustig stukje was. Eenmaal terug vlug douchen en eten want we willen nog op stap, iets teveel gegeten waardoor we uit moesten buiken op bed en vervolgens ook meteen in slaap zijn gevallen. Dat was dus geen dolle stapavond maar wel 6 fitte gezichten op de zondagochtend om 8 uur want om 9 uur moesten we weer vertrekken.
Bij het hutje krijgen we regenlaarzen en een flesje water mee en op de plaats van bestemming worden we door een bepaald soort fruit als echte indianen geschminkt met een geslepen stokje. Klaar voor vertrek! Over rotsen stenen en door het water heen (ook tot boven onze laarzen) legden we onze weg af met ook nog een paar keer tegen een waterval omhoog klimmen. We kwamen onderweg fruit tegen waar ik nog nooit van had gehoord, even allemaal een stukje proeven. Super lekker! Ook vertelden de gids over kralen waar ze armbandjes en kettingen van maken, we vonden de kralen tussen de bladeren op de grond en vervolgens op de markt. Wat een super gave tocht was dit!
Bij terugkomst stond er een maaltijd te wachten, wraps met ingrediënten om het te beleggen.

Een ander weekend hebben we de bus om 6 uur naar Quilatoa genomen. Een meer van 250 meter diep waar je helemaal omheen kunt lopen of helemaal naar beneden wat wij hebben gedaan. Wat hier mooi is om te zien is dat bijna ieder dorpje zijn eigen cultuurtje heeft, het lijkt af en toe of dat je iedere keer weer helemaal in een ander land zit.
S ‘avonds zijn we gaan uiteten nog even een drankje gedaan en op tijd naar het hostel.
De volgende ochtend moesten we om half 9 weer de bus in richting de Cotopaxi de berg met eeuwige sneeuw door zijn hoogte.
Op de Cotopaxi hebben we een tocht gehad te paard. Toen we met 8 personen aankwamen mochten we een paard kiezen, aangezien ik geen sloom paard wilde gaf ik aan ervaren te zijn wat ik helemaal niet was. Ik heb het geweten want er zat geen rem op mijn paard wat ik overigens wel heel leuk vond als mijn beugels bleven zitten (mijn beugels waren klompen en daar schoot ik met mijn voet de hele tijd uit). Na 1,5 uur namen we even rust en gingen bij een grot kijken. Echt super geluk gehad aangezien de Cotopaxi al de hele ochtend achter de wolken zat verdwenen deze op het moment dat we daar stonden dus konden we de sneeuwtop zien, 20 min later toen we weer verder gingen was de top weer bedekt met wolken. Perfecte timing!
We hebben ongeveer ruim 3 uur te paard over de bergen gereden sommigen wat rustiger en sommige in volle galop. Ook deze tocht was weer super. Nu de auto weer in om terug te gaan naar Quito.

Aankomend weekend het paasweekend ga ik voor 4 dagen echt diep de jungle in. Ik heb er al veel over gehoord en heb er super veel zin in!!

Zo het is weer een heel verslag geworden.
Ik wens iedereen die naar paspop gaat heel veel plezier maar dat zal wel lukken! Proost!!
P.s. Mijn gastvader is nu ondertussen mijn douche aan het proberen te maken, hoop dat het lukt is toch wel iets prettiger douche.

Tot de volgende keer.
Xxx Lindy

  • 26 Maart 2016 - 21:11

    Geertje:

    Wauw wauw wauw Lindy!! Echt heel gaaf! Vooral die aankomende jungle tocht lijkt me ook super! Geniet nog even en je komt mooi weer naar Nederland als het hier weer beter weer wordt

  • 26 Maart 2016 - 21:14

    Jeanine Van Der Heijden :

    Beste Lindy,
    Wat een mooi verhaal en wat maak je veel mee in die maanden dat je daar bent. Heb bewondering voor je doorzettingsvermogen en je idealen om dit te gaan doen. Wens je nog 3 mooie weken en een veilige terugreis.
    Groetjes, Jeanine

  • 26 Maart 2016 - 22:05

    Anke:

    Hey Lindy,

    Wat maak je veel gave dingen mee zeg! Geniet nog van de laatste weekjes. We kijken uit naar je terugkomst! Liefs en tot snel! X

  • 26 Maart 2016 - 22:40

    Silvi :

    Lindy, wat heb je er weer een mooi verhaal van gemaakt. En wat maak je veel mee. Erg leuk zoals jij alles zo levendig beschrijft. Geniet nog van je avonturen en zorg goed voor jezelf!! Liefs Silvi Habets.

  • 29 Maart 2016 - 11:17

    Romy:

    Weer een pracht verhaal! Wat maak jij toch veel mee daar!
    Zo goed wat je daar doet! En lindy die op een snel paard wil haha had ik willen zien!
    Benieuwd naar je jungle tocht!
    Liefs xx

  • 29 Maart 2016 - 12:37

    Diana:

    Hey Lindy,
    wat heb je het weer prachtig omschreven, je maakt echt geweldige avonturen mee, echt zo leuk om te lezen, moet er af en toe echt om lachen, zo grappig..
    geniet nog van je laatste weken..
    lieve groetjes van Diana

  • 29 Maart 2016 - 13:46

    Wilma:

    Hoi Hoi

    Zo weer heel wat te lezen ....Ik zie ook mooie foto's voorbij komen op Facebook!!
    Die Jungle lijkt me helemaal niks whawha ....knap dat je dat durft .
    Dit zijn zo veel geweldige ervaringen voor je ...waar je altijd met een warm gevoel naar zal terugkijken !
    en je hebt nog eventjes ...dan zijn ze thuis weer harstikke blij dat je weer voet op Nederlandse bodem zet !
    Meisje geniet nog lekker .. het afscheid daar zal ook nog even moeilijk worden ...je hebt toch een band opgebouwd ..wij zijn straks ook weer blij en (Bertje) om je weer te zien !!

    Dikke Kus XXXX


  • 29 Maart 2016 - 14:44

    Liesbeth:

    Hola Lindeiiiiiii maaarrrr gij makt ut mee daar war :)
    Echt zoooo trots op jou; zo maar uit een boeruhdurp, de jongste slagersdochter van de vijf en dan gewoon dun sjungel intrekken!! En ik had oe wel gezien op gadussiaa hahaha
    Echt fijn om te lezen dat je echt aan het genieten bent van deze grote stap die je toch maar gewoon effe hebt gemaakt. Mooie verhalen en vooral heel veel nieuwe indrukken voor jezelf die je niet meer gaat vergeten, top.
    Geniet nog van alles wat komen gaat in de laatste 3 weken en daarna weer lekker de wei in hihi
    Adios amigo Xx

  • 29 Maart 2016 - 15:46

    Elly Fassbender.:

    WEd erom een mooi verslag ,nog enkele weken genieten en dan zit t er al weer op.We wensen je een goede vlucht terug en een mooiE thuiskomst.

  • 29 Maart 2016 - 21:50

    Lizanne :

    Wat heb je toch weer een leuk/mooi verslag getypt en Wauw lindy wat maak jij veel leuke dingen mee om jaloers van te worden! Geniet er nog van en wat zal jij veel leuke verhalen en herinneringen mee terug naar Nederland nemen. Tot snel x

  • 31 Maart 2016 - 07:16

    Anne:

    Weer een mooi verslag lindy!
    Goed om te lezen dat je het nog steeds zo naar je zin hebt. Kan ook haast niet anders met alles wat je daar meemaakt!
    Respect voor wat je daar allemaal doet!
    Nog heel veel plezier en geniet van de laatste weken!
    Tot snel!!

  • 31 Maart 2016 - 11:41

    Hilde Van Den Boogaard:

    Mooi om op deze manier op de hoogte te blijven van "jouw avontuur" !!!
    Je zult onderhand wel bekaf zijn van al die indrukken.
    Geniet nog van je laatste weken daar, maar dat gaat vast wel lukken.
    Ik kijk uit naar je terugkomst........en mijn haren ook haha

  • 31 Maart 2016 - 20:35

    Sjannie :D:

    Ola Kessa,,

    Wat mooooi om te lezen... Is dr ook iets wat je niet kunt?! Schilderen voeballen zwemmen spelen en avonturen beleven. Hoe vet. Knap van je!!!
    Fijn om te horen dat t je allemaal zo goed bevalt! En ook heel fijn om te horen dat je zo blij bent om terug te komen!!! Dan ligt er hier voor jou ook een mooie zomer, met veel fissas!

    Hoezo dat aanzoek? Deed iemand een aanzoek aan jou?!

    Ben ook erg benieuwd naar de verhalen van de foto's die we nu hebben gezien uit de jungle... vette shizzle! Dushies are waiting

    Geniet ervan! Maar gelukkig doe je dat zo te lezen wel!!

  • 31 Maart 2016 - 21:01

    Aukje:

    Wat een heerlijk verhaal weer Lindy, wat een prachtige dingen heb jij gezien en meegemaakt, echt super gaaf!
    Maar ik vind het straks toch ook weer heel erg gaaf als je weer terug bent! Nog veel plezier en tot snel in Nederland.

    Liefs Aukje

  • 01 April 2016 - 21:21

    Gerdi:

    Wat een mooi verhaal weer Lindy, wat maak je veel mee, goed dat je het allemaal opschrijft! Maar de foto's zeggen ook wel heel veel, het ziet er heel gezellig uit. Geniet nog van de tijd dat je daar bent, want het is al april....nog een paar weekjes. Groetjes en tot ziens!
    Fam. Ketelaars uit Deerd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Vrijwilligerswerk Ecuador

HOLA!!
Zal eerst mezelf even voorstellen….ik ben Lindy van Kessel, 27 jaar, oorspronkelijk uit Eerde maar momenteel woonachtig in Schijndel. Ik ben kapster van beroep maar heb al een behoorlijke tijd het verlangen om vrijwilligerswerk te gaan doen in het buitenland. Na een hele tijd de voor- en nadelen tegen elkaar af te wegen heb ik nu dan toch de knoop doorgehakt en ga ik definitief mijn hart volgen. Ik ga vanaf half januari voor 3 maanden naar Ecuador, Zuid-Amerika! Ik wil daar gaan meewerken voor de lokale bevolking voor lokale doelen. “Local Dreamers” is een organisatie die in dat gebied werkzaam is en mij daarbij ondersteunt (www.localdreamers.nl). Deze organisatie heeft meerdere projecten in de hoofdstad Quito, aan de kust, in de jungle (Regenwoud)en de Galapagoseilanden. Zij zetten zich belangeloos in om dromen van anderen waar te maken met veel energie en plezier maar ook zeker met een boodschap…..Bijdragen aan een wereld waar mensen blij van worden, beetje bij beetje!

De bedoeling gaat worden dat ik me de eerste 6 weken zal gaan inzetten op het kinderdagverblijf en de voetbalschool in Quito. Daarnaast wil ik nog naar het Amazone Regenwoud om daar de lokale bevolking o.a. Engels te gaan leren en talenten wil gaan ontdekken op de Talentenschool.
Als vrijwilliger ben je natuurlijk van groots belang maar er is ook geld nodig om de ontwikkeling van de projecten van Local Dreamers te bevorderen. Zodat er ook daadwerkelijk geïnvesteerd kan worden in bijvoorbeeld lesmateriaal, de voorbereiding en begeleiding van mijn projecten en het vervoer.
Daar belanden we bij mijn vraag, zouden jullie een vrijwillige bijdrage willen leveren nodig voor mijn toekomstige projecten, Om mijn droom waar te maken om voor de lokale bevolking van Ecuador van belang te zijn!
Natuurlijk heb ik een blog aangemaakt www.lindyvankessel.waarbenjij.nu zodat jullie mij kunnen volgen tijdens mijn reis en kunnen zien waar het geld aan besteed wordt.
De vrijwillige donatie mag gestort worden op NL60 SNSB 0852995156 t.n.v. L.J.A van Kessel Local Dreamers
Mijn dank is enorm!!!
Liefs Lindy van Kessel

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2016

Mijn laatste weken in Ecuador..

26 Maart 2016

Bijna Pasen.....

07 Maart 2016

Alweer op de helft van mijn avontuur

13 Februari 2016

3 weken in Quito

29 Januari 2016

Week 1 in Quito
Lindy

Actief sinds 30 Nov. 2015
Verslag gelezen: 517
Totaal aantal bezoekers 7564

Voorgaande reizen:

20 Januari 2016 - 18 April 2016

Vrijwilligerswerk Ecuador

Landen bezocht: