Aangekomen in Ecuador, Quito - Reisverslag uit Schijndel, Nederland van Lindy Kessel - WaarBenJij.nu Aangekomen in Ecuador, Quito - Reisverslag uit Schijndel, Nederland van Lindy Kessel - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Ecuador, Quito

Door: Lindy van kessel

Blijf op de hoogte en volg Lindy

22 Januari 2016 | Nederland, Schijndel

Hola,

Op de 1e plaats wil ik iedereen echt super bedanken voor alle donaties. Wauw!!
Ik vond het super mooi om te zien hoe iedereen er mee bezig was en er nog allerlei acties kwamen om geld in te zamelen.
Basisschool Karel de Grote die een flessenactie hield en zo ook nog €350 euro ophaalde!!
Wat hebben ze super goed hun best gedaan! Silvy super bedankt hiervoor! En wat vond ik het leuk om een woordje te doen op jullie school.
Dan mijn super gave koffer, het begin van mijn grote reis! Kei fijn om alles in een schitterende koffer in te kunnen pakken.
Olympia Uitzendbureau jullie super super bedankt, hij lag mooi op de band te shinen!!
Dan de Dames van WEC op onze gave Hollands Glorie dag die een mooi bedrag ophaalde met alle aanwezigen! En dat waren er veel….
Mijn Dushies die op de receptie van Prins Daan en Prinses Willeke een geweldig mooi bedrag bij elkaar haalde.
Daarnaast zijn er natuurlijk ook nog een hoop losse donaties gedaan door vrienden, familie, kennissen en klanten die ik ook zeker niet over wil slaan want daardoor heb ik alles bij elkaar een niet durven te hopen bedrag opgehaald waar ik hier hele mooie projecten mee kan steunen.
Echt super bedankt allemaal!!

Dinsdagavond 19 januari werd ik nog behoorlijk verrast door mijn zussen en vriendinnen, ze zaten ineens binnen om me nog even veel plezier te wensen. Super leuk!
Een leuk cadeautje wat ook nog zeker mee moest in mijn koffer was een agenda waar iedereen bladzijdes heeft versierd en een persoonlijk tekstje heeft geschreven, echt hartstikke leuk om te lezen wat iedereen me nog even meegeeft en wenst!
Inmiddels heb ik nu mijn 1e dag in Quito er op zitten.
Ik ben op woensdag 20 januari s ‘morgens om half 6 thuis vertrokken samen met ons pap en ons Denise richting Schiphol. Na het inleveren van mijn koffer zijn we nog even een kopje koffie gaan drinken met een broodje. Nog even dollars pinnen en dan afscheid nemen wat dan toch ook altijd nog even zwaar is ondanks dat ik er super veel zin in heb.
Op naar de gate! Daar aangekomen kon ik vast even wennen aan de Ecuadorianen, ik denk dat ik de enige Nederlander was!
Na 12 uur vliegen kwam ik dan aan in Ecuador waar Francisco me op stond te wachten, ze hebben me naar het kantoor van Local Dreamers gebracht waar Ik Aldert ontmoette.
Hij liet me het kantoor zien en gaf me een tasje met allerlei belangrijke informatie.
Op naar mijn gastouders! Johnny 65 en Pilar 58 zijn ons komen halen bij het kantoor, thuis zaten zoon Johnny jr. met vrouw Katty en kinderen Daniël, Sofie en Christian al op me te wachten. Aldert heeft nog even een kopje thee mee gedronken en wat verteld en wat dingen vertaald. Na het vertrek van Aldert heb ik nog even met de familie gekletst (met handen en voeten) en ben na 23 uur op pad te zijn geweest naar bed gegaan. Voor de volgende dag staat op het programma even de ins en outs van het dorp checken en s ‘middags naar de Voetbalschool.
Heb er zin in!

Zo dit was mijn eerste stukje met de eerste indrukken, nu gaat het dan echt beginnen!

Jullie horen van me.

Xx Lindy

  • 22 Januari 2016 - 21:16

    Jeanine Van Der Heijden :

    Beste Lindy,
    Goed om je eerste ervaringen vanuit Equador te lezen en fijn dat je eerste kennismaking positief is. Eerst even wennen aan je gastouders, begeleiders en dan rustig gaan beginnen met je taken.
    Succes en ik blijf je verhalen volgen.
    Groetjes,
    Jeanine

  • 22 Januari 2016 - 21:19

    Bas En Anke:

    Hey Lindy,

    Fijn te horen dat je reis goed is gegaan. We vinden het zo dapper van je dat je dit in je uppie doet! Laat het allemaal maar op je af komen en vergeet niet te genieten! Super veel succes. We zijn benieuwd naar je reisverslagen. Toitoitoi!

    Lieve groetjes van Bas en Anke

  • 22 Januari 2016 - 21:20

    Romy:

    Het begin van iets moois! Leuk om je zo te kunnen volgen!
    Heel benieuwd naar alles!
    Liefs Romy xx

  • 22 Januari 2016 - 21:35

    Marja:

    Hoi lindy.
    Goed om te horen. Je spreekt straks vloeiend Engels en Spaans.
    Laat ze daar maar eens zien. Hoe je moet voetballen.
    Dikke kus
    tot het volgende spannende verhaal

  • 22 Januari 2016 - 22:16

    Yvonne:

    Hoi Lindy, fijn om te horen dat de reis en de eerste kennismakingen zo goed zijn gegaan en dat je warm bent ontvangen .
    Geniet van de dingen die je daar mag gaan doen , ben nu al benieuwd naar je volgende verslag. Tot snel , dikke kus , yvonne

  • 23 Januari 2016 - 02:03

    Anne:

    Leuk om te lezen lindei!
    Heel veel succes en geniet!
    Veel liefs x



  • 23 Januari 2016 - 07:37

    Geertje Ploegmakers:

    Haa Lindy!!

    Daar ben je dan. Wow wat vind ik jou toch super stoer meid! Eerste indrukken klinken goed. Fijn dat je goed bent aangekomen. Nogmaals heeeel veel succes en we volgen je graag hier!

    X Geertje

  • 23 Januari 2016 - 09:19

    Hanneke:

    En nu ECHT daar, stoer! Klinkt goed zo, eerste dag. Flink indrukken opdoen, hard werken en ook genieten!
    Liefs uit Deerd
    Xx

  • 23 Januari 2016 - 10:57

    Hilde Van Den Boogaard:

    Nou gaat het echt beginnen Lindy, schrijf maar veel verhalen dan kunnen wij op afstand mee genieten.
    Succes x Hilde.

  • 23 Januari 2016 - 11:03

    Maartje:

    Heee lieve Lindy,
    Wat cool om je eerste indrukken hier te lezen. Die klinken al heel goed!!
    Wauw wat een ervaring al..
    Ik ben nu alweer erg benieuwd naar je volgende verslag.
    Veel plezier en de groetjes xx

  • 23 Januari 2016 - 11:22

    Wilma :

    Hoi hoi
    Wat leuk om je verslag te lezen .
    Spannend allemaal ..zeker als je allemaal nieuwe mensen ontmoet en met handen en voeten iets moet duidelijk maken !! Mooi van voetballen kun je ze nog iets leren ! Dikke kus xx

  • 23 Januari 2016 - 14:47

    Geertje Timmers:

    Leuk om je eerste berichtje te lezen Lindy! Fijn dat je goed bent aangekomen. Heel veel plezier en succes de komende tijd, we volgen je!

    Groetjes Geertje

  • 23 Januari 2016 - 16:33

    Diana:

    Hey Lindy
    Wat leuk om iets van je te horen, Fijn dat alles al zo goed gegaan is!
    ik wens je een super leuke tijd daar, geniet van je avontuur.
    groetjes Diana

  • 23 Januari 2016 - 18:21

    Liesbeth En Anne:

    Lindeiiiiii WoW wa bende toch stoer, echt zoo knap! En wa hedde mooi geschreven, moes un traantje wegpinken en veur zo'n irstuh kir zo mooi schrijven.... ik zeg een carrière switch is in zicht! Heel veel plezier en succes weer ennuh genietuhhh! Xx

  • 23 Januari 2016 - 19:05

    Audrey:

    Hey sis! Mooi verhaal! Had je vanmiddag al via Skype gesproken dus was al een beetje op de hoogte. Ook nog ff met je gastouders gesproken (met handen en voeten ;) lieve mensen die nu al gek met je zijn!! Veel plezier en tot snel!! X

  • 23 Januari 2016 - 19:17

    Ingrid Verhoeven :

    Hoi Lindy. Heel veel succes en plezier! Wat super goed van je, het zal vast een hele mooie ervaring worden. Groetjes Ingrid

  • 23 Januari 2016 - 19:40

    Hans Aukje Finn En Daan :

    Heey Lindy, wat geweldig geschreven! Fijn dat de reis goed is gegaan en daarbij super stoer!! Zet hem op daar, wat zullen ze blij zijn met jou daar, veel succes en tot horens!!! Groeten van ons !

  • 23 Januari 2016 - 19:43

    Ben En Elly.:

    Lieve Lindy, Fijn om te lezen dat je een goeie vlucht hebt gehad.We gaan je zeker volgen en geniet van de tijd dat je daar bent.
    .


  • 23 Januari 2016 - 19:55

    Marleen:

    Leuk om te lezen zo Lindy !!
    Succes en Geniet ervan komende tijd
    Xx Marleen

  • 23 Januari 2016 - 19:58

    Silvi Habets:

    Hoi Lindy! Fijn dat je goed aangekomen bent en leuk om te lezen dat je blij bent met de donatie van de flessenactie van de kinderen op de Karel de Grote. We hebben graag voor je gespaard!!
    Wat zul je veel mee gaan maken, spannend. Will en ik wensen je heel veel succes enplezier!! Xxx Gr. Silvi Habets.

  • 23 Januari 2016 - 20:20

    Jill:

    Heee lindy,
    Wat leuk dat we zo jouw ervaringen kunnen lezen.
    Wat fijn dat je zo goed bent ontvangen. Heel veel succes en plezier daar!!
    Ben benieuwd naar de rest.
    Groetjes Jill

  • 24 Januari 2016 - 11:17

    Wil Van Oort:

    Geweldig Lindy, te lezen dat het allemaal zo goed is gegaan de reis, aankomst en de opvang daar,
    Het ga je bijzonder, we blijven je volgen!!
    Groetjes van mij en de rest van je kapperklanten hier.(doe ook mee van mij zegt Christ want ik zal niet zoveel schrijven ha ha )
    Wil.

  • 24 Januari 2016 - 22:02

    Mariet Van Geffen:

    Hoi Lindy,

    Pas vandaag heb ik van ons Wil gehoord dat jij naar Ecuador bent als vrijwilliger. Wat geweldig zeg, nooit geweten dat jij zulke diepe gedachten had maar wel knap dat je de stap hebt gewaagd. Denken en doen is toch weer wat anders en je laat ook nogal wat achter.

    Je hebt wel een mooi verslag geschreven en ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat. Ik schrijf dit nu via het faceboek van Folkert. Zelf heb ik dat niet. We gaan jou vragen vriend te worden dan kan ik jou blijven volgen. Ben je alleen naar Ecuador gereisd?

    Toi, toi, en heel veel groeten,

    Mariet van Geffen

  • 26 Januari 2016 - 22:45

    Sjannie:

    WAT VET nu al!! helemaal leuk... trots en jaloers!!

    Kan niet wachten tot je eerste verhaal van de voetbalschool... dat zal je vast goed afgaan! Heel veel plezier en succes.. vergeet niet te genieten!!!

  • 27 Januari 2016 - 19:39

    Bert:

    Hallo Lindy,

    Fijn om te lezen dat de reis goed is verlopen en dat je hartelijk door je gastouders bent ontvangen. We blijven je volgen.

    Heel veel groetjes,

    Bert en Marianne

  • 27 Januari 2016 - 22:44

    Marcel, Corine En Noah:

    Hey Lindy!
    Wat leuk om je verslag te kunnen lezen. Heel veel plezier en super stoer van je dat je dit zomaar durft te doen! Groetjes!

  • 28 Januari 2016 - 11:30

    Riet Jonkers:

    Hoi Lindy, geweldig! Geniet ervan! xxx

    Riet

  • 29 Januari 2016 - 04:52

    Kim En Jasper:

    Gaaf hoor en wat dapper dat je er voor hebt gekozen om dit te doen. Wees lekker nieuwsgierig en geniet van al het moois om je heen.

    Gr.,

    Kim (je nicht :-)) en Jasper

  • 29 Januari 2016 - 20:30

    Eva:

    ZO STOER!!! ZO GOED!!! SUCCES!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Schijndel

Vrijwilligerswerk Ecuador

HOLA!!
Zal eerst mezelf even voorstellen….ik ben Lindy van Kessel, 27 jaar, oorspronkelijk uit Eerde maar momenteel woonachtig in Schijndel. Ik ben kapster van beroep maar heb al een behoorlijke tijd het verlangen om vrijwilligerswerk te gaan doen in het buitenland. Na een hele tijd de voor- en nadelen tegen elkaar af te wegen heb ik nu dan toch de knoop doorgehakt en ga ik definitief mijn hart volgen. Ik ga vanaf half januari voor 3 maanden naar Ecuador, Zuid-Amerika! Ik wil daar gaan meewerken voor de lokale bevolking voor lokale doelen. “Local Dreamers” is een organisatie die in dat gebied werkzaam is en mij daarbij ondersteunt (www.localdreamers.nl). Deze organisatie heeft meerdere projecten in de hoofdstad Quito, aan de kust, in de jungle (Regenwoud)en de Galapagoseilanden. Zij zetten zich belangeloos in om dromen van anderen waar te maken met veel energie en plezier maar ook zeker met een boodschap…..Bijdragen aan een wereld waar mensen blij van worden, beetje bij beetje!

De bedoeling gaat worden dat ik me de eerste 6 weken zal gaan inzetten op het kinderdagverblijf en de voetbalschool in Quito. Daarnaast wil ik nog naar het Amazone Regenwoud om daar de lokale bevolking o.a. Engels te gaan leren en talenten wil gaan ontdekken op de Talentenschool.
Als vrijwilliger ben je natuurlijk van groots belang maar er is ook geld nodig om de ontwikkeling van de projecten van Local Dreamers te bevorderen. Zodat er ook daadwerkelijk geïnvesteerd kan worden in bijvoorbeeld lesmateriaal, de voorbereiding en begeleiding van mijn projecten en het vervoer.
Daar belanden we bij mijn vraag, zouden jullie een vrijwillige bijdrage willen leveren nodig voor mijn toekomstige projecten, Om mijn droom waar te maken om voor de lokale bevolking van Ecuador van belang te zijn!
Natuurlijk heb ik een blog aangemaakt www.lindyvankessel.waarbenjij.nu zodat jullie mij kunnen volgen tijdens mijn reis en kunnen zien waar het geld aan besteed wordt.
De vrijwillige donatie mag gestort worden op NL60 SNSB 0852995156 t.n.v. L.J.A van Kessel Local Dreamers
Mijn dank is enorm!!!
Liefs Lindy van Kessel

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2016

Mijn laatste weken in Ecuador..

26 Maart 2016

Bijna Pasen.....

07 Maart 2016

Alweer op de helft van mijn avontuur

13 Februari 2016

3 weken in Quito

29 Januari 2016

Week 1 in Quito
Lindy

Actief sinds 30 Nov. 2015
Verslag gelezen: 747
Totaal aantal bezoekers 7570

Voorgaande reizen:

20 Januari 2016 - 18 April 2016

Vrijwilligerswerk Ecuador

Landen bezocht: