Alweer op de helft van mijn avontuur - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lindy Kessel - WaarBenJij.nu Alweer op de helft van mijn avontuur - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lindy Kessel - WaarBenJij.nu

Alweer op de helft van mijn avontuur

Door: Lindy

Blijf op de hoogte en volg Lindy

07 Maart 2016 | Ecuador, Quito

Hola,

Wow alweer op de helft van mijn avontuur en nog steeds super blij dat ik hier heen ben gegaan, het verveeld echt nog geen seconde!

Mijn weken zitten lekker vol met leuk werk en leuke weekenden.

Bij Villa Ticca heb ik nu alle klasjes en de keuken mogen doen. De kinderen beginnen al enthousiast te roepen als ik binnen kom. De keuken was ook erg leuk om een week in te werken, ik stond er met 2 Ecuadoraanse vrouwen dus ook nog eens goed voor mijn Spaans. Er moet iedere ochtend een ontbijt klaar staan, een tussendoortje en een warme maaltijd voor s ´middags. Het is wel heel leuk om te zien hoe ze hier dingen bereiden aangezien hier veel andere soorten groenten en fruit zijn. Je proeft ook weer eens hele andere dingen. Er moet heel veel gesneden worden en er is geen vaatwasser dus ook veel afwas. Zo zie je dus ook wat het is om iedere dag ongeveer 50 mondjes te vullen. dat is toch een geweldig gevoel dat je daaraan mee kunt werken. Ik heb er overigens ook veel credits gekregen, ik kreeg ongeveer iedere dag te horen dat ik veel werk verricht en op vrijdag zei een Nederlandse coördinator dat ze me de week erop wel zouden gaan missen in de keuken, dat is natuurlijk super om te horen.
In de klasjes help ik overal, vooral met de werkjes, handjes wassen, tandjes poetsen, en de kinderen extra aandacht geven wat ik in mijn vorige blog ook al aangaf.
Ik ben heel blij dat ik bij Villa Ticca terecht ben gekomen. Ik vind het een geweldig project en ik kan er ook nog eens voor mezelf een hoop uithalen, zo leuk al die gelukkige snoetjes. Me mucho gusta!! (vind ik heel leuk!!)

Bij de voetbalschool ben ik deze week voorlopig voor de laatste keer de hoofdtrainer. Er zitten hier inmiddels ongeveer 10 vrijwilligers waarvan een paar vrijwilligers voor school de voetbalschool moeten doen dus die worden nu even de hoofdtrainer. Ik ga na deze week nog wel gewoon mee maar dan maak ik niet meer de training, ben natuurlijk ook wel benieuwd wat hun weer verzinnen aangezien je niet te moeilijk kunt doen voor kinderen van 5 tot 10 jaar en ze het ook nog wel eens leuk vinden om te dollen!
Het laatste half uur doen we meestal met de trainers de eindpartij van de grote groep mee, wel heel leuk maar je merkt hier nog steeds super goed dat je zo hoog zit, 1 keer op en neer en ik ben kapot! Maar gelukkig geldt dat voor de rest ook!

Nu we met wat meer vrijwilligers hier zitten hebben we op de woensdagen altijd spelletjes en een kookavond met zijn allen en omdat het dan ook Lady´s night is kunnen we erna gezellig een drankje gaan doen in het uitgaansgebied. Erg gezellig met veel dansjes, je wordt eigenlijk tot dansen toe verplicht want de Ecuadorianen houden goed vol. Er is een tent waar de vrouwen tot 10 uur gratis drank krijgen, de mannen moeten dan achter de hekken staan, om 10 uur gaan de hekken open en stromen de mannen binnen. Zij moeten 5 dollar entree betalen, de vrouwen die na 10 uur binnen komen betalen ook 5 dollar. Je wordt wel 10 keer op je schouder getikt om te dansen, leuk voor even maar je komt er niet meer vanaf!! Denk dat ze zelf achteraf ook spijt hebben als ze blauwe tenen hebben van mijn dansmoves!

Mijn laatste paar weekenden zijn ook weer erg leuk geweest.
Ik heb de Teleferico beklommen, erg gaaf maar ook erg heftig. We waren met 3 vrijwilligers met de gondel omhoog gegaan 4100 meter geloof ik, boven aangekomen zijn we onze tocht

naar de top begonnen, alleen maar omhoog lopen over hobbels, keien, zand, en tegen rotsen omhoog klimmen. Het was echt een mega klim maar wel super vet toen we er waren! Je stond bovenaan letterlijk tussen de wolken en het was er ijskoud. Een megabeleving!

Ook zijn we een weekend naar Otovalo geweest met 5 vrijwilligers. Otovalo ligt op een 3 uur afstand met de bus en is een gezellig souvenirs dorpje met een hele grote markt waar ze eigenlijk alleen maar typische Ecuadoraanse dingen verkopen. Niet alleen spullen maar ook een heleboel etenswaren, de varkens liggen letterlijk in zijn geheel op de plaat met een tomaat in zijn bek en 2 pepers in zijn oren, het ligt lekker in de zon verder te garen. Ik zou er natuurlijk zo voorbij lopen omdat ik dat nog niet misschien zou pakken maar er was een jongen met ons mee en die wilde het wel even proberen waarna wij ook een hapje hebben geproefd. Ik moet zeggen het was echt prima vlees en erg mals. Je moet natuurlijk wel een beetje geluk hebben met welk deel ze op dat moment bezig zijn want letterlijk alles word verkocht tot en met de neus aan toe! Verder zijn we daar naar wat meren geweest en ‘s avonds naar een lokale kroeg waar traditioneel werd gezongen en gedanst.
Weer tijd om de bus terug te pakken want morgen mag er weer gewerkt worden.
Afgelopen weekend heb ik het eerste echte lamme weekend gehad. We zijn naar Canoa gegaan, dat is een plaatsje aan de kust en we hebben letterlijk niets uitgevoerd. Omdat Canoa ongeveer 8 uur met de bus is zijn we vrijdagavond vertrokken en hebben we de nachtbus genomen. Het begon een beetje raar omdat we op het grote busstation geen kaartje konden kopen in eerste instantie. Uiteindelijk kon het wel en hadden we stoel 41 en 42, we komen de bus in en wat denk je….. het eindigt bij stoel 40!! Eentje moest er achter tussen gefrot worden en ik werd ergens anders neer gezet. Om 2 uur ‘s nachts worden we van onze stoel af geplukt en moeten we voor langs de chauffeur gaan zitten voor een uur ongeveer, daarna kon ik terug naar achter en moest mijn mede vrijwilliger voor blijven zitten. Beetje raar allemaal maar goed we zijn er gekomen. Verder hadden we een prima hostel, een 6 persoons kamer voor ons 2en omdat er op het moment niet veel gasten waren. Dat vonden we natuurlijk helemaal niet erg. Het is in Canoa ongeveer 10 graden warmer als in Quito dus de korte broeken zijn na ruim 5 weken ook eens de kast uit geweest en de ‘melk flessen’ hebben de zon ontmoet! Verder hebben we lekker gegeten en was dit ook zeker een heerlijk weekend om erbij te hebben. De nachtbus die we terug hebben genomen verliep iets soepeler dat was ook wel fijn….!

Dit was het voor nu weer zo’n beetje. Ik geniet hier volop en dat ga ik de 2e helft van mijn avontuur ook weer doen, voor ik het weet ben ik weer terug in Nederland!

heel veel groetjes en ook bedankt voor al jullie leuke en lieve reacties iedere keer.

Adios!!

xx Lindy

fotos volgen zo spoedig mogelijk.

  • 07 Maart 2016 - 19:18

    Willeke:

    Haa Durske!
    Wat een leuk verslag weer om te lezen. Wat heerlijk om te horen dat je het zo goed maakt en geniet van de andere cultuur! Dat hard werken kunde gij wel!! Trots! Laat die heupen daar maar is muchas draaien

  • 07 Maart 2016 - 19:23

    Willeke:

    (Het vervolg haha) - daar kunnen de mannen hier nog wa van leren! ;) Enjoy want voor je het weet zit de 2e helft er ook op. Dikke kusss Willie

  • 07 Maart 2016 - 20:14

    Jeanine Van Der Heijden :

    Beste Lindy,
    Heb heel veel respect voor je zoals je de "achterblijvers" op de hoogte houdt met je uitgebreide verslag. Het is net of wij erbij zijn en je bezig zien. Je geniet met volle teugen, ziet veel, maar vooral je zet je belangeloos in voor kinderen en mensen die het niet zo goed hebben als wij hier.
    Nog heel veel mooie weken en tot ziens in april.
    Groetjes, Jeanine

  • 07 Maart 2016 - 20:28

    Geertje :

    Ha Lindy,

    Super, wat een mooi verslag weer

  • 07 Maart 2016 - 20:29

    Geertje:

    Oh.. Had een heel verhaal getypt, maar volgens mij staat er weer alleen de eerste zin??

  • 07 Maart 2016 - 20:35

    Romy:

    Wat een plezier weer om je verhaal te lezen! Zo leuk om zo wat van je mee te krijgen!
    We hadden de sexy dans moves al op een filmpje voorbij zien komen ;) kei leuk

    Ik vind het geweldig dat je het zo leuk vind daar, zo hard werkt veel leert en zoveel nieuwe dingen ziet!

    De tijd vliegt! Geniet daar nog van die blije snoetjes en dankbaar werk wat je doet!
    snel een keer Skype?
    Liefs xx Romy

  • 07 Maart 2016 - 21:15

    Geertje:

    Nieuwe poging, nu via de laptop..

    Heel mooi verslag weer, ik keek er al weer een tijdje naar uit! Wat maak je mooie en bijzondere dingen mee!! En wat kan je er mooi over schrijven. Blijf ons maar op de hoogte houden, leuk!
    Ennuh... voor zo'n varkensneus draait een slagersdochter als jij haar hand toch nie om, wel ;)??
    Geniet van de kindjes. Die zul je straks wel gaan missen, en zij jou!!

    Een heel fijn 'deel 2' gewenst en we kijken weer uit naar het volgende verslag!!

    X Geertje, Robbert en Sophieke

  • 08 Maart 2016 - 17:34

    Marja :

    Hoi lindy
    ja klinkt weer super allemaal.
    Spierpijn heb je nu niet meer. .
    maar iedere keer die blije gezichtjes.
    Daar doe je het voor.
    En dat ze blij met jouw zijn dat kan niet anders.
    Geniet van de komende weken.
    Spreek je snel weer.
    Xxx
    ps mooi geschreven

  • 08 Maart 2016 - 22:18

    Roy Saar Kids:

    Wauw klinkt weer goed allemaal!
    Mooie foto's mooi verslag!
    Je zit niet stil! ;)
    Bijzonder dat je zo'n dankbaar werk kunt doen voor die kinderen!
    De tijd vliegt dus geniet!
    Liefs van ons allemaal

  • 09 Maart 2016 - 06:11

    Silvi Habets:

    Heeee Lindy, wat schrijf je toch superleuk!! Geweldig dat je dan in zo'n bus ontdekt dat je stoelnummer niet bestaat, haha!! En voor jullie pap heb je zo nog een mooie tip om een varken te bereiden! Als in Deerd toch alles kan, waarom dit dan niet? Heel veel plezier nog. Misschien moeten we nog eens kijken of je kunt skypen met de kids van onze school? Zou dat kunnen? Veel plezier nog, geniet ze en tot ziens! Xxxxx Sill

  • 09 Maart 2016 - 08:22

    Maartje :

    Heee Lin,

    Yesss eindelijk, ik was stiekem alweer aan het wachten op het volgende verhaal..

    Wat een ervaringen weer en wat doe je het ongelofelijk goed!! Weer ontzettend gave dingen meegemaakt en ik zie jou al helemaal gaan op de dansvloer en dat je er niet vanaf komt hahaha Geweldigg!

    Je bent alweer op de helft van je avontuur, wat gaat het snel zeg! Heel veel plezier nog en geniet geniet geniet want wat je zelf zegt voor je het weet zit je alweer in Nederland.

    Dikke kus vanuit Deerd

  • 09 Maart 2016 - 10:07

    Marleen:

    Weer een super mooi verhaal Lindy !!! Wat indrukwekkend wat je daar allemaal mee maakt. Nog heel veel plezier !! En geniet :)
    X Marleen

  • 09 Maart 2016 - 12:43

    Sharon:

    Hee lindy,
    was idd in afwachting van je volgende verslag, maargoed hier issie.
    super verslag weer lin!
    bijzonder avontuur maak je mee en volgens mij haal je er zo ontzettend veel energie uit!

    Denk dat het je als mens zoveel sterker maakt en je zoveel meer waardeert in het leven en over je zelf!

    echt mooi!!!!
    GENIET!!!

  • 09 Maart 2016 - 12:49

    Sissie Denise :

    Heeej sis

    Ik ben weer helemaal bijgelezen (vorige verslag gemist) wat goed om te lezen te horen en te zien dat je het zo goed naar je zin hebt :) en dat de kindjes zo gek met je zijn en jij met hun had ik ook niet anders verwacht. als je maar wel weer terug naar huis komt hè want we missen je wel enorm!!! Benieuwd naar je dansmoves bij thuiskomst (miss nog leuk voor een openings dans voor op de wedding

  • 09 Maart 2016 - 13:54

    Saskia Steenbakkers:

    Lindy,
    super om te lezen, op naar een heel mooi 2e deel!
    Geniet ze.

    Groetjes Saskia

  • 09 Maart 2016 - 16:21

    Wil:

    Wat leuk om te lezen Lindy, ik was al bang dat ik een verslag gemist had, maar dat blijkt nu niet, tot het volgende verslag !groetjes Wil

  • 09 Maart 2016 - 19:02

    Janne :

    Heee Kess!!

    Vet vet vet!!! Wat mooi, een deel had ik al van je gehoord maar nog leuk om alles weer te lezen.
    Onthoud de recepten van die vrouwkes maar dan kun je hier in Nederland nog es voor je Dushies koken ;) :D
    Geniet ervan maar dat doe je zo te lezen echt wel!!! Je mist hier bijna niks!!!
    Tot snel, trots op jou!
    Xx Janne (ook van Bo)

  • 11 Maart 2016 - 10:04

    Anke:

    Wauw Lindy,
    Telkens weer genieten als ik je verhalen lees. Ik hoor je zo ongeveer praten :-)
    Wat kom jij straks met een bak levenservaring terug zeg. Echt heel bijzonder. Geniet nog van je mooie avontuur. Ik kijk er nu al naar uit om je weer te zien en je verhalen te horen. Je bent een kanjer!

    Lieve groetjes van Anke

  • 15 Maart 2016 - 21:46

    José :

    Hoi Lindy ,

    Wat gaaf en leuk heb je t toch daar !
    Al je verslagen gelezen tot nu toe en super leuk om te lezen !
    Geniet nog maar lekker van je mooie avontuur , veel liefs van ons
    De fassbendertjes xxx

  • 16 Maart 2016 - 10:07

    Lizzy:

    Hey Lindy.
    Wat leuk om te lezen allemaal. Ik zie en lees dat je t super naar je zin hebt.
    Wat fijn zeg.. knap!! Heel veel plezier nog en geniet!!

  • 16 Maart 2016 - 12:08

    Diana:

    Hey Lindy

    Wat super leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt, en wat een prachtige foto's.
    zo kunnen wij er ook een beetje van mee genieten!
    Het avontuur doet je zichtbaar goed, en dat had je ook verdiend.
    Ik wens je nog een super tijd daar.
    groetjes Diana

  • 17 Maart 2016 - 16:37

    Marsha:

    Het blijft erg boeiend om je verslagen te lezen. Geweldig mooie foto's ook. Ontzettend veel respect voor alles wat je doet voor die lieve kwetsbare kinderen. Toppertje ben je. Geniet net zo van de tweede helft als van de eerste. Pluk de dag.
    Liefs Marsha.

  • 18 Maart 2016 - 22:40

    Bert En Marianne:

    Geweldig wat je allemaal weer hebt meegemaakt. Hard werken, nuttig bezig zijn en daarbij ook nog eens lekker ontspannen. Als je dit allemaal leest kunnen wij ons voorstellen dat jij je nog geen seconden verveeld hebt en dat het allemaal erg snel gaat. Geniet nog maar lekker van de resterende tijd daar!

    Groetjes uit D'eerd,

    Bert en Marianne

  • 30 Maart 2016 - 16:41

    Wil V Oort:

    Kei leuk Lindy om te lezen wat je allemaal doet daar, ik tel er gewoon op.
    Hier heb je nog niet echt iets gemist.
    Veel groetjes van mij en de kapperskoppen

  • 19 Juni 2016 - 12:26

    Clint:

    Hey Lindy,

    Je zult mij vast niet meer kennen, maar ik kwam je verslag toevallig zomaar tegen en was aan het lezen totdat ik een foto zag en dacht hey die ken ik! Super lang geleden op leukermeer hadden we elkaar ontmoet samen met de hele bende die er toen bij was haha. In ieder geval hadden we het er toen over dat je graag zou willen reizen. En zowaar super mooi om te zien dat je je dromen waar maakt.

    Groetjes aan Robin misschien weet die nog wie Clint en Remco waren haha! All-stars team.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Vrijwilligerswerk Ecuador

HOLA!!
Zal eerst mezelf even voorstellen….ik ben Lindy van Kessel, 27 jaar, oorspronkelijk uit Eerde maar momenteel woonachtig in Schijndel. Ik ben kapster van beroep maar heb al een behoorlijke tijd het verlangen om vrijwilligerswerk te gaan doen in het buitenland. Na een hele tijd de voor- en nadelen tegen elkaar af te wegen heb ik nu dan toch de knoop doorgehakt en ga ik definitief mijn hart volgen. Ik ga vanaf half januari voor 3 maanden naar Ecuador, Zuid-Amerika! Ik wil daar gaan meewerken voor de lokale bevolking voor lokale doelen. “Local Dreamers” is een organisatie die in dat gebied werkzaam is en mij daarbij ondersteunt (www.localdreamers.nl). Deze organisatie heeft meerdere projecten in de hoofdstad Quito, aan de kust, in de jungle (Regenwoud)en de Galapagoseilanden. Zij zetten zich belangeloos in om dromen van anderen waar te maken met veel energie en plezier maar ook zeker met een boodschap…..Bijdragen aan een wereld waar mensen blij van worden, beetje bij beetje!

De bedoeling gaat worden dat ik me de eerste 6 weken zal gaan inzetten op het kinderdagverblijf en de voetbalschool in Quito. Daarnaast wil ik nog naar het Amazone Regenwoud om daar de lokale bevolking o.a. Engels te gaan leren en talenten wil gaan ontdekken op de Talentenschool.
Als vrijwilliger ben je natuurlijk van groots belang maar er is ook geld nodig om de ontwikkeling van de projecten van Local Dreamers te bevorderen. Zodat er ook daadwerkelijk geïnvesteerd kan worden in bijvoorbeeld lesmateriaal, de voorbereiding en begeleiding van mijn projecten en het vervoer.
Daar belanden we bij mijn vraag, zouden jullie een vrijwillige bijdrage willen leveren nodig voor mijn toekomstige projecten, Om mijn droom waar te maken om voor de lokale bevolking van Ecuador van belang te zijn!
Natuurlijk heb ik een blog aangemaakt www.lindyvankessel.waarbenjij.nu zodat jullie mij kunnen volgen tijdens mijn reis en kunnen zien waar het geld aan besteed wordt.
De vrijwillige donatie mag gestort worden op NL60 SNSB 0852995156 t.n.v. L.J.A van Kessel Local Dreamers
Mijn dank is enorm!!!
Liefs Lindy van Kessel

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2016

Mijn laatste weken in Ecuador..

26 Maart 2016

Bijna Pasen.....

07 Maart 2016

Alweer op de helft van mijn avontuur

13 Februari 2016

3 weken in Quito

29 Januari 2016

Week 1 in Quito
Lindy

Actief sinds 30 Nov. 2015
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 7577

Voorgaande reizen:

20 Januari 2016 - 18 April 2016

Vrijwilligerswerk Ecuador

Landen bezocht: